Op dit moment zijn wij voor tijdelijke / interim projecten bij klanten op zoek naar:
Medior Inkoopadviseur (Detachering)
-
-
-
- Voor een gemeente in de omgeving van Utrecht zijn wij op zoek naar een tijdelijk medior inkoopadviseur;
- De opdracht betreft het zelfstandig uitvoeren van meerdere (complexe) meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingen binnen diverse domeinen (o.a. diensten, werken en leveringen);
-
-
Als medior inkoopadviseur ben je verantwoordelijk voor:
- Vertalen van de inkoopbehoefte naar een passende inkoopstrategie;
- Opstellen en redigeren van aanbestedingsdocumenten (o.a. leidraden en NvI);
- Begeleiden van het volledige aanbestedingsproces via TenderNed;
- Organiseren en coördineren van beoordelingsprocedures;
- Opstellen van gunningsadviezen, motiveringen en (afwijzings)brieven;
- Leiden van verificatiegesprekken en toetsen van inschrijvingen;
- Adviseren over contractering en verzorgen van een warme overdracht naar contractmanagement;
- Signaleren van verbeter- en optimalisatiemogelijkheden binnen het inkoopproces.
Wat neem je mee?
- HBO werk- en denkniveau;
- Minimaal 3 jaar ervaring met meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingen;
- Aantoonbare kennis van inkoop en aanbestedingsrecht;
- Ervaring met TenderNed;
- NEVI 1 diploma of gelijkwaardig;
- Proactieve, analytische en resultaatgerichte werkhouding;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en sterke adviesvaardigheden;
-
- Standplaats omg. Utrecht |32 uur per week |19 januari 2026 t/m 1 augustus 2026, mét optie tot verlenging| detacheringsbasis | Interesse? Reageer vóór 6 januari 2026 en mail snel naar t.eikelenboom@ibc.nl
Strategisch HR Beleidsadviseur (ZZP)
-
-
-
- Voor een gemeente in Friesland zijn wij op zoek naar een ervaren Strategisch HR Beleidsadviseur;
- Bij deze gemeente werk je mét mensen vóór mensen;
- En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken;
- Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee;
- Voor het team Advies & Ondersteuning zijn wij op zoek naar een Strategisch HR Beleidsadviseur;
- Als Strategisch HR Beleidsadviseur adviseer je de directie en het college op het gebied van personeelsbeleid en organisatieontwikkeling;
- Je hebt een actieve rol in het bouwen aan een modern HR-beleid en je zoekt actief de samenwerking op met andere gemeenten;
- Je bent initiatiefnemer, aanjager én afmaker van HR-beleidsthema’s en zorgt ervoor dat de organisatie alert blijft op actuele HR-ontwikkelingen;
- Je vertaalt strategische thema’s naar beleid en concrete adviezen en je bent de adviseur van de bestuurder in het kader van de WOR;Met jouw ervaring en vaardigheden kan jij ons in ieder geval meteen helpen de volgende onderwerpen op te pakken:
- Je bent aanjager van de evaluatie van de afgeronde reorganisatie;
- Je speelt een sleutelrol in onze ambitie om een TOP-werkgever te Dat betekent: een organisatie waar medewerkers zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen. Waar ruimte is voor ontwikkeling, eigenaarschap en werkplezier;
- Je gaat aan de slag met het opstellen van een ziekteverzuim- en vitaliteitsbeleid;
- Je zet een plan van aanpak op voor Strategisch Personeelsbeleid.
.
-
- Standplaats Friesland | 32 uur per week | start 12 januari 2026 t/m 1 januari 2027 | ZZP | Interesse? Reageer voor 30 december en mail snel naar t.eikelenboom@ibc.nl
-
Webredacteur Gemeente (ZZP/ Detachering)
-
-
- Voor een kleine gemeente tussen Den Bosch en Nijmegen zijn wij op zoek naar een tijdelijk Webredacteur;
- Als webredacteur bij deze gemeente zorg je ervoor dat onze website en het intranet actueel, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk zijn;
- Je plaatst nieuws en andere content, ondersteunt collega’s en houdt het digitale platform soepel draaiende;
- Dit doe je in nauwe samenwerking met de webmanager en in een hecht team van drie communicatieadviseurs, twee communicatiemedewerkers en een medewerker kabinetszaken;
- Concreet betekent de opdracht de onderstaande werkzaamheden:
- Het ondersteunen van de webmanager bij het beheren van de gemeentelijke website en intranet:
- Aangeleverde nieuwsberichten, activiteiten en andere content checken en plaatsen op website en/of intranet;
- Informatie op bestaande webpagina’s toevoegen of wijzigen;
- Gebroken links en fouten oplossen op onze website;
- Opschonen websites en intranet (verlopen content verwijderen, vaak in overleg met collega’s);
- Beheren van de kennisbank en het op orde houden van de kennisbeheerders;
- Ondersteunen van collega’s bij gebruik van de website/intranet;
Opdracht: Omdat een deel van de werkzaamheden van de webmanager voor een bepaalde periode zijn verlegd naar een intern project rondom digitale toegankelijkheid zijn wij voor het eerste half jaar van 2026 (met optie tot verlengen van nogmaals een half jaar) op zoek naar een webredacteur;
- Jij beschikt over:
- MBO-HBO werk- en denkniveau;
- Goede taalbeheersing en schrijfvaardigheid (schrijven op B1-niveau);
- Proactief en praktisch ingesteld;
- Zelfstandig en in teamverband kunnen werken;
- Aantoonbare werkervaring met het beheren van websites en/of intranet;
- Ervaring met CMS-systemen (Sitebox is een pré);
- Kennis van analysetools zoals Siteimprove en Spotler;
- Basiskennis HTML, SEO en U;
- Standplaats Noordoost Brabant | 20 uur per week | start z.s.m. t/m 26 juli 2026, mét optie tot verlenging | ZZP/detacheringsbasis | Interesse? Reageer voor 22 december en mail snel naar t.eikelenboom@ibc.nl
-
Concernmanager (ZZP/detachering)
-
- Voor een gemeente in Zuidoost Brabant zijn wij per direct op zoek naar een concernmanager;
- Als concernmanager geef je leiding aan 13 teammanagers en ruim 275 medewerkers binnen de lijnorganisatie;
- Je bent verantwoordelijk voor het versterken van integraal werken, het ontwikkelen van beleid en het verbeteren van dienstverlening en bedrijfsvoering;
- In deze rol ben je een stevige sparringpartner voor bestuur en management;
- Je weet wat er nodig is om beweging te creëren en hebt aantoonbare ervaring met organisatieontwikkeling en cultuurverandering;
-
Je bent lid van het directieteam en voorzitter van het concernmanagementteam;
Wat je gaat doen:
- Richt een programma in voor de “Basis op Orde”.
- Ontwikkel een voorstel voor het kwaliteitszorgsysteem;
- Stel een intern dienstverleningsconcept op inclusief servicenormen;
- Stel een management ontwikkelplan op voor teammanagers en het collectief.
Deze kleine gemeente groeit, bruist en barst van ambitie;
Richting 2050 wil de gemeente flink vooruit: ruimte voor groei, een sterke organisatie en een samenleving die klaar is voor vandaag, morgen én overmorgen;
Vanaf 1 januari 2026 werken we in een vernieuwde structuur, aangestuurd door een krachtig directieteam en bevlogen teammanagers;
Bij ons werk je midden in de dynamiek van een Brabantse gemeente met bijna 35.000 inwoners;
Wat breng jij mee?– Je bent een ervaren leider die balans vindt tussen mensgerichtheid en resultaat. Je bent verbindend, coachend en politiek sensitief, met humor en relativeringsvermogen;
Dit breng je mee:
- WO-werk- en denkniveau;
- Ruime ervaring in een vergelijkbare rol binnen een gemeente;
- Ruime managementervaring binnen de overheid;
- Ervaring met organisatieontwikkeling en cultuurverandering;
- Coachend leiderschap, delegeren en communiceren op hoog niveau;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en kennis van besluitvormingsprocessen;
- Analytisch, resultaatgericht en besluitvaardig;
- Eigenaarschap, overtuigingskracht en omgevingsbewustzijn;
- Standplaats Noord-Brabant | 32-36 uur per week| 5 januari 2026 t/m 30 april 2026, mét optie tot verlenging;
- Tijdelijk loondienst bij IBC/ ZZP;
- Reageer vóór 24 december! Wil je meer weten over deze specifieke vacature? Stuur een mail naar m.casters@ibc.nl
Beleidsadviseur WMO (Detachering)
- Wil jij bijdragen aan een samenleving waarin iedereen een veilige plek heeft om te wonen, ook als het even tegenzit? Heb jij ervaring met complexe vraagstukken op het snijvlak van wonen, zorg en welzijn? Dan zijn wij op zoek naar jou!;
- Wij zijn per direct op zoek naar een ervaren beleidsadviseur die zich inzet voor beschermd wonen en maatschappelijke opvang binnen onze gemeenten;
- Je werkt aan actuele en urgente thema’s, zoals het realiseren van passende woonvoorzieningen en het versterken van samenwerking met woningcorporaties en zorgpartners;
Wat ga je doen?
- Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van beleid op het gebied van beschermd wonen en maatschappelijke opvang;
- Je werkt zelfstandig én in samenwerking met collega’s, partners en inwoners aan de volgende opdrachten:
- Evaluatie van het project Wonen Eerst.
- Versterken van de samenwerking tussen woningcorporaties, welzijnsorganisaties en zorgaanbieders;
- Onderzoek naar de mogelijkheid om het initiatief Onder de Pannen ook in onze gemeenten uit te rollen;
- Realisatie van een nieuwe beschermd wonen-plek;
- Verkennen van de mogelijkheden voor Skaeve Huse in onze regio;
- Zoeken naar een geschikte locatie voor een voorziening langdurig verblijf;
- Deelnemen aan de beheergroep van de huidige voorziening;
· Regeling Dienstverlening Aan Huis (RDAH) implementeren;
· Verplichte eigen bijdrage CAK implementeren;
· Cliëntervaring onderzoeken;
· Overige projecten
Je signaleert knelpunten, komt met oplossingsrichtingen en weet beleid te vertalen naar concrete acties. Je hebt oog voor bestuurlijke en maatschappelijke belangen en weet deze goed te verbinden.
Voor deze rol voldoe je aan:
- Een afgeronde HBO/WO-opleiding in een relevante richting;
- Ervaring als beleidsadviseur binnen het sociaal domein WMO, bij voorkeur op het gebied van wonen en zorg;
- Analytisch sterk, verbindend en resultaatgericht;
- Goed schakelen tussen strategisch en uitvoerend niveau;
- Kennis van de actuele ontwikkelingen rondom beschermd wonen en maatschappelijke opvang.
-
- Standplaats Noord-Brabant| 32-36 uur per week | 1 januari 2026 t/m 30 juni 2026, mét optie tot verlenging | detachering via IBC | Interesse? Reageer voor 2 januari 2026 en stuur een mail naar r.vanhogezand@ibc.nl